Hem > ASL > Barnbarnet skriver

Barnbarnet skriver

Joel, vårt fyraåriga barnbarn kom en dag på besök till farmor. Han tittar med ett stort leende i hela ansiktet på mig och säger, ”farmor vet du vad jag vill göra nu”? Nej, säger jag, det vet jag inte. ”Jag vill skriva på datorn”. Sagt och gjort, vi går upp till datorn och startar Word, han skriver för glatta livet sitt namn, mammas o pappas namn och sen blir det en hel del bokstäver. Jag funderar om han har träffat Arne Trageton, det verkar som ett skolexempel på allt han talar om.

Vi provar oss igenom alfabetet, farmor säger bokstäverna och Joel trycker på tangenterna, och riktigt imponerad blir jag när han endast missar fem stycken. Och återigen ser jag beviset, vilken bra ”leksak” datorn kan vara:-)

Kategorier:ASL Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

