Hem > Allmänt i skolan > Ny termin

Ny termin

Sommaren är över, i alla fall nästan, hoppas fortfarande att det kan bli några sköna dagar och kvällar. Det känns som om jag aldrig får nog av de ljumma kvällarna. Men jag tror att alla har fått ladda sina batterier i sommar och nu ser vi fram emot en höst med nya utmaningar. Vi har ett arbete som gör att vi hela tiden måste se framåt. För visst är det väl så, i en organisation som sysslar med utbildning för elever som ska ut i ett arbetsliv om några år, för en del elever om ganska många år. Inte finns det väl någon som plockar fram anteckningar om hur gjorde vi nu när vi startade upp ifjol, hur gjorde vi när vi jobbade med det här området.

Tyvärr vet jag att det kan vara så, men jag hoppas och tror att det inte är många. Det händer hela tiden saker i samhället, i världen utanför skolan och då kan vi inte göra allt på samma sätt som tidigare. Vi måste följa med och flytta fram fötterna, försöka att hålla oss framme och ge våra elever en bra start.

Tänk vad tråkigt också, att som pedagog göra lika år från år. Kan det finnas något mer själsdödande än det. Nej nu låter jag för negativ. Jag plockar fram min positiva sida och ser fram emot hösten med glädje och jag vet att jag delar det med de allra flesta.

Kategorier:Allmänt i skolan
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

