Hem > ASL > Collage för ASL

Collage för ASL

I arbetet med ASL jobbar vi mycket med tema och bilden är en central och viktig del i arbetet. Låt eleverna fota bilder själva, låt dem rita och sen kan ni skanna eller fotografera av teckningarna.

Jag har fått tips, tack IT-mamman, om en webbresurs Photovisi. Här går det att göra collage av flera bilder. Det finns ett otal olika bakgrunder att välja på och det går även att välja en enfärgad. Jag ser hur många möjligheter som helst öppna sig när jag testar det. Låt eleverna infoga bilder som de har tagit, eller som du som pedagog har lagt in i en gemensam mapp. Collaget blir underlag för en en text eller berättelse. Jag är helt säker att du som läser detta genast ser möjligheter med dina elever. Prova, och framför allt låt eleverna göra det. Lycka till!

Kategorier:ASL Taggar:, ,
  1. 23 augusti, 2010 kl. 10:52

    Vad glad jag blir!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

