Hem > Digitala klassrum, Skriva > Det görs så mycket bra

Det görs så mycket bra

Jag hör så mycket bra, eller så hör jag bara det jag vill:) Men när en av våra lärare som kommer tillbaka till en ny termin och har fått ett digitalt klassrum säger så här ”jag förstår inte när jag inte ska använda projektor, internet och interaktivitet” Då känns det bara JAAAA! 

En annan lärare kommer tillbaka efter en tid med studier och kastar sig in i nya projekt, här ska det jobbas med wikisar på Wikispaces och eleverna skapar egna Vokis som de ska lägga in där. De frågar efter adressen, för nu vill de fortsätta hemma. De ska göra egna instruktionsfilmer om olika experiment och hur man tecknar. Jag vill gå i den klassen, jag vill också göra allt det de får. Jag tänker i alla fall besöka dem och vara med på ett hörn och se vad de skriver, vad de producerar och höra hur de samtalar.

Kategorier:Digitala klassrum, Skriva Taggar:,
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

