Hem > ASL > Ett inspirerande besök

Ett inspirerande besök

Jag besökte av en slump en av våra ettor och gissa om jag blev glad för den slumpen. För där flödade kreativiteten, vid alla datorer arbetade elever två och två, de hade precis blivit instruerade till hur de kunde skriva en berättelse i Storybird. En glad lärare frågade mig med ett leende. ”Vad har jag gjort? Jag har startat upp elever som ska skriva i Storybird för första gången och jag har resten av eleverna som jobbar med matte. Vad tänkte jag på, är ju ensam i klassen!” Så fantastiskt roligt att våga släppa loss och låta eleverna ta sig an något nytt, något som de gillar och inte se ett hinder i att vara ensam, eller se hinder över huvud taget. Bara se möjligheterna, det gillar jag och det gillar eleverna.
Jag ställde mig och lyssnade och tittade på vad som skedde framför datorn och jag blev så imponerad. Vilka samtal som fördes, om stavning och om handling, vilket samarbete och vilken hjälpsamhet. Det är otroligt vilka texter som produceras fast man ”bara” går i ettan. Och jag förstår dem, bilderna i Storybird är verkligen inspirerande och väcker lust att producera egna berättelser.

Kategorier:ASL Taggar:, , ,
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

