Hem > ASL > Minne från Framtidens lärande

Minne från Framtidens lärande

Bättre sent än aldrig, det är ju några veckor sen Framtidens lärande nu och jag skulle väl ha skrivit tidigare. Men vad mycket som händer den här tiden på året och vi känner väl så lite till mans så mycket som ska hinnas med och så många säckar som ska knytas ihop. Det är många tankar som surrar i mitt huvud även efter årets konferens och jag ska sätta mig ner och summera när skolan är slut och det nästan bara är jag kvar på jobbet. Det brukar vara under dessa veckor innan semestern som jag kan samla ihop mina tankar och börja fundera på nästa läsår. Jag gillar verkligen dessa veckor.

Men ett minne som jag bär med mig från dagarna i Nacka Strand är när jag håller mitt andra inspirationsmöte  om ASL på skolan och Arne Trageton helt otippat dyker upp. Med filmkameran i högsta hugg dokumenterar han vad som sker och kommer med egna synpunkter, ett lyft för mötet att självaste Arne är med. När han på slutet lämnar kommentaren att vi, Kyrkmons skola, är bäst i Sverige, då ska jag säga att man sträcker lite extra på sig. Det han syftade på var det helhetstänk som vi skapat kring tema, skriva, producera, motorik och våra miljöer. Kunde inte ha fått en bättre avslutning på ett givande möte pedagoger emellan.

Kategorier:ASL Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

