Hem > ASL, Skriva > Samtal leder till utveckling

Samtal leder till utveckling

När ett samtal förs leder det alltid vidare, det gäller oss alla och i skolan blir det så tydligt när elever samtalar och kommer fram till nya insikter och nya kunskaper. Forskning visar att arbete vid datorn ger ett bättre samarbete än vid traditionellt arbete. För ett tag sen var jag i en tvåa och tittade när de skrev berättelser i Storybird, en webbresurs som jag pratat mig varm om i tidigare inlägg. När jag stod bakom eleverna och lyssnade på deras samtal, imponerades jag återigen av det som sker. Tankar och idéer som bollas fram och tillbaka, funderingar över stavning och över hur berättelsen ska fortskrida, det sker under hela denna process ett lärande och det är inget som eleverna tänker på, att de lär sig  något nytt. Det enda de gör är att de har roligt och skapar en gemensam saga.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

