Hem > Allmänt i skolan > Sammanfattar BETT

Sammanfattar BETT

Sitter och skriver en sammanfattning över mina dagar på BETT 2012. Det är inte helt enkelt, så mycket som sker under några dagar, men det bestående är nog i alla fall de möten som sker. Samtalen med människor som jobbar med skolan och utbildning i fokus genererar nya tankar. Ibland blir något bekräftat som jag tänkt tidigare, ibland får jag tänka nytt och hela tiden lär jag mig. Det är det bästa med en sån här resa att jag får lära mig så mycket nytt, som jag kan ta med mig hem. Och sen i nya samtal med nya människor, blir det nya tankar och lärdomar, för mig och förhoppningsvis för dem.

Rent praktiskt kan jag tycka att mässan i sig är väldigt mycket riktat mot försäljning och så är det förstås, det förstår jag. Men mycket färdiga program, mycket som liknar varandra och många gånger inte så skapande. Med det menar jag att eleverna inte behöver tänka själv, formulera sig och lära genom att skapa. Jag är av den övertygelsen att genom att producera för andra så lär man så mycket mer än att följa färdiga manualer. Jag saknade också mer om plattor (läs – skriv – surf), hur de används i skolan, men det kommer kanske mer om det nästa gång.

Kategorier:Allmänt i skolan Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

