Hem > ASL > Elevens syn på surfplattan

Elevens syn på surfplattan

Idag var jag och besökte en etta och tittade på vad de skrivit på sista tiden. Det var otroligt roligt och lärorikt att titta på och läsa alla alster som hängde på linor efter väggarna. Pratade med läraren, och hennes problem (kärt bekymmer kan tyckas) var hur hon skulle hantera allt det eleverna producerar, vart ska det placeras när det fylls på med nytt material, nya berättelser, nya forskningar. Vi pratade om elevernas egna klassbibliotek och att det nog skulle fungera att skapa en plats i klassrummet där arbeten i olika format kunde finnas. En stor låda för de stora böckerna, tidskriftssamlare för de mindre och sen blir det enklare för eleverna att hitta igen och läsa varandras alster.

En uppgift som eleverna fick för ett tag sen, var att skriva vad man tyckte om läsplattan och det var intressant läsning för oss, att få ta del av elevernas egna utvärdering efter ett halvårs användande. Här ser man vad många användningsområden de hittat och mer blir det, det är jag säker på. Intressant var att läsa att två elever tyckte att det var dåligt att det går så fort. Jag funderade på vad de menade med det och fick då veta att de skulle skriva minst fem meningar och de tyckte att det gick så snabbt att skriva och att skrivstunden då var över. Ja, inte är det fel på motivationen i alla fall.

Kategorier:ASL Taggar:,
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: