Hem > Digiskol > Digitala skollyftet

Digitala skollyftet

Har anmält mig till Digitala skollyftet och trodde att vecka 44 när det drar igång, då, då skulle jag hänga på från början. Men ack det blev som vanligt, en massa annat som ska fixas, men också inspirerande föreläsningar av Lotta Bohlin och Göran Svanelid. Samt möten med pedagoger som deltagit i workshops som vi i Net21/BFL/Matteprojektet hållit i. Och plötsligt blev det fredag och nu ska jag lägga upp två nya bloggar för skolan. Och då krånglar det med tekniken på webbhotellet, men efter samtal med supporten, har de lovat att fixa det. Hoppas det blir snart, så att jag får till dem idag. Det är nu jag har tid, det är nu det är tyst och lugnt. Inget ont om vardagen på en skola, men ibland är det skönt med de där stunderna när man får sitta i lugn och ro och hinna med…

Och i väntan på att teknikerna på webbhotellet fixar bloggarna, fick jag tid att skriva om det digitala skollyftet. Det ska bli roligt, spännande och helt underbart att få delta i detta. Ser verkligen fram emot dessa veckor och vad det kommer att leda till. Har också fått med några fler och tänker försöka inspirera ännu fler.

Jag hade inte möjlighet att vara med på Skolforum, men det gör ju inget, jag kan ju vara med i alla fall. Och det kan du också, ”Lärare lär av varandra” Nu kör vi!

Kategorier:Digiskol
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

