Hem > Allmänt i skolan > Inga mer post-it lappar på mitt skrivbord

Inga mer post-it lappar på mitt skrivbord

Ibland har jag blivit så trött när jag sett mitt skrivbord. Fullt med post-lappar, med kom ihåg listor och annat som jag ska göra och kolla upp. Jag har letat och provat olika varianter av tjänster och appar. Men inte hittat något som jag varit nöjd med och som har levt upp till mina önskemål.

Men det var innan jag hittade Google Keep! Den har i dagsläget allt jag önskar. Det är inget jag använder för att föra anteckningar eller liknande, utan det är istället för, mina gröna, gula, lila m.fl. post-it lappar. Jag skriver min att göra lista, jag skriver upp en länk jag ska kolla och allt annat jag måste ha koll på. Sen kan jag titta på allt detta via datorn, via min telefon och via min iPad.

Google Keep finns direkt via webben eller som app i Chrome Web Store, du kan även använda en app för det till iPad och iPhone till Android eller till Windows 8.

IMG_0690

Kategorier:Allmänt i skolan Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

